بحث هذه المدونة الإلكترونية

السبت، 10 أكتوبر 2015

طب مين يحبك قدى انا


طب مين يحبك قدى انا
وانا اللى ضربك بالرصاص
طب مين يصونك غيرى انا
وانا اللى بايعك م الاساس
طب ليه يا حلوة تصدقى
انك قتيلة مبدأى
وانا مبدأى مات واندفن
مالقيت على مقاسه كفن
مدفون بقاله كتير زمن
مستنى لحظات الخلاص
انتى اللى عايشة بمبدأئك
وانتى اللى بتموتى عليه
طب بس ايه بيزعلك
مغبونه ليه
خايفه على تراب الوطن
مبقاش فى وطنك غير تراب
وطن العجايز
ميموتش فيه الا الشباب
وعوجيزنا بس بيحكموا
وهيعيشوا على طول يحكموا
حفنة تراب
موتك بينضاف للعدد
واحنا ما فينا غير عدد
مدد يا خلق الله مدد
درويش وداير يحكى حكاوى المعتصم
ندهت عليه من حبسها
حالف ليكشف وشها
كلب الرومان
الالعوبان
يا ريتنا عيشنا من زمان
وعاش معانا المعتصم
اخر الحكاوى
المعتصم
الليلة مات
لكن ما عاش من خلفته الا البنات
بس البنات مقدرش كلب يمسها
جادت بناتنا بنفسها
لحد ما تصحى الرجال
منصور عبد المقصود

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق