بحث هذه المدونة الإلكترونية

الاثنين، 9 مارس 2015

يللى عوزانى اسامحك

يللى عاوزانى اسامحك
*******************
يللى عاوزانى اسامحك
عمرى والله يوم ماسمحك
يللى سقيتنى ملامحك
كنت سيفك وكنت رمحك
كنت شهدك كنت ملحك
كنت غنوة فى انتصارك
كنت بسمه فى عز جرحك
كنت صوت الحق دايما
وكنت ازعل يوم ما اعاتبك
فاكره لما كنت ابعد
وارجع ادارى فى حضنك
كنت ليكى كل حاجة
وكنت اقول على نفسى ابنك
زى ابويا ما يوم رسملى
فوق قماشة لقيتها بيضاء
نقطة حمرا ونقطة سودا
يومها ببكى ع القماشة
قاللى شيلها جوه قلبك
قلت يابا مابقالها عازة
قالى احميها بدمك
القماشة م الليلادى بقت علم
وانت فارسها الهمام
اوعى يا ياض يخدوها منك
اوعى ياض لأبن الحرام
القاه فى ليله بيحصد قمحك
اوعى عنها فى يوم تنام
اوعى تنسى تسن رمحك
اللئيم عايش معانا
متفكروش من برة جاى
اللئيم صاحبى وصاحبك
اللئيم منى ومنك
اللئيم فى كل قاعدة هتلاقيه
اللئيم عاقل قوى
اوعى تفتكرة سفية
اللئيم عنا بيعرف كل حاجة
واحنا ما بنعرف يا ولدى شئ عليه
حط ارضك جوه عينك
صونها زى ما صونت دينك
الوطن ياض لو نسينا
احنا بندور عليه
الوطن لو يوم قسينا
ننسى ولا نقسى عليه
منصور عبد المقصود

من ديوان يا طيبه

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق